Używamy plików Cookies dla zapewnienia poprawnego działania strony. Zgodnie z prawem, musimy zapytać cię o zgodę. Proszę, zaakceptuj pliki Cookies i pozwól tej stronie działać poprawnie.
Korzystając z naszej strony akceptujesz zasady Polityki Prywatności.
Start
Społeczna Szkoła Podstawowa nr 2 STO
im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy

Społeczne Gimnazjum nr 333 STO
im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy
 
OTWIERAMY LICEUM!!!

COGNICEUM !!! (artykuł w nazwie) 

 
 

Zapraszamy od obejrzenia filmu o szkołach STO. Film prezentuje największe zalety szkół , opowiadają o nich uczniowie, nauczyciele, rodzice a także przedstawiciele władz kół terenowych oraz Zarządu Głównego Stowarzyszenia - osoby, które znają to środowisko najlepiej, są wiarygodnymi, a przez to najlepszymi ambasadorami.

Szkoły STO

Jakie jest STO

 

Mamy już za sobą kolejne egzaminy. Chociaż był to stresujący czas dla uczniów, wielu z nich podeszło do tematu jednak spokojnie. Czuli się przygotowani – także z matematyki, która bardzo często przeraża. Według raportu NIK w latach 2015 - 2017  średnio co szósty licealista nie zdał matury z tego przedmiotu.

Jak to się dzieje, że nasi uczniowie nie boją się tego przedmiotu? Zapytaliśmy o to nasze nauczycielki.

Po pierwsze: nie ma wyścigu szczurów. Łatwo jest pracować z tymi uczniami, którzy dobrze sobie radzą z matematyką, ale u nas nie usuwamy z pola widzenia tych słabszych. Dajemy szansę poprawiania sprawdzianów aż zobaczymy, że dziecko się nauczyło. Czasami niektórzy przychodzą po kilka razy, ale przecież to nic złego. Dzięki temu opanowują materiał.

Po drugie: zawsze jesteśmy dostępne dla uczniów. Konsultacje są zawsze możliwe, a uczniowie mogą o wszystko spytać. Czasami dzieci myślą, że jak spytają o coś, to znaczy, że są gorsze, bo czegoś nie rozumieją. Stawiamy na kontakt i odpowiadamy cierpliwie na pytania. Dzięki temu uczniowie zamiast się wstydzić swoich braków i udawać, że ich nie ma, po prostu je uzupełniają, rozmawiają z nami i rozwijają się.

Po trzecie, współpracujemy z uczniami, w oparciu o obustronny szacunek i zrozumienie. Dzieci wiedzą, że systematyka w uczeniu się matematyki jest najważniejsza. Sprawdzamy ich prace - kartkówki i sprawdziany na bieżąco. Wtedy dzieci widzą, co poszło dobrze, a co słabiej. Otrzymują od nas informację zwrotną, co już potrafią wykonać samodzielnie, co poprawić i w jaki sposób.

Według nas najwięcej do zrobienia w edukacji matematycznej ma szkoła podstawowa. Większość dzieci chętnie uczy się matematyki w klasach młodszych, a potem tracą zapał i umiejętności – często, niestety, z winy nas, nauczycieli. Często dzieli się klasy na tych, którzy są zdolni matematycznie i na tych, którzy sobie nie radzą – i zostawia się ich samych sobie. Wtedy ta niewiedza matematyczna się tylko pogłębia – to zresztą widać w raporcie NIK – dlatego tak dużo uwagi przykładamy do uczenia się matematyki w szkole podstawowej. Tutaj najłatwiej dzieciom pokazać, że potrafią i przygotować je do dalszych wyzwań, żeby się nie bały matematyki, dać także konkretną bazę umiejętności, potrzebnych na wyższych etapach edukacji rozróżniając, co potrzebne będzie uczniowi, który z matematyką wiąże swoją przyszłość, a co jest niezbędne każdemu absolwentowi szkoły podstawowej. Pomaga nam w tym fakt, że są wśród nas nauczyciele, którzy pracują w liceach i wiedzą, jakie umiejętności są potrzebne uczniom na starcie w szkole średniej i z czym mają największe problemy absolwenci szkoły podstawowej.

Czujemy się odpowiedzialni za naszych uczniów i uczymy ich samodzielnej pracy i współpracy. Matematyka to gimnastyka umysłu w zasięgu każdego ucznia. Ważne, aby na początku działań matematycznych nie poddawać przy pierwszym trudnym zadaniu, czy gorszej ocenie ze sprawdzianu.

Tak naprawdę to na początku przygody z matematyką chodzi – o podejście, poczucie odpowiedzialności i umiejętność rozmawiania z dziećmi, czyli relacje nauczyciel – uczeń.

Aktualności

Szanowni Enigmaci!

16 maj 2019

Zbliża się kolejna rocznica nadania sztandarów Społecznej Szkole Podstawowej nr 2 i Społecznemu Gimnazjum nr 333 im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy w Warszawie. Trzy lata temu 20 maja 2016 r....

Dzień Tańca z Klanzą

16 maj 2019

„Wszystko, co chcesz powiedzieć można wyrazić tańcem, wtedy jest to proste i łatwe” Heywood Broun 15.05.2019 r. w ramach XII Ogólnopolskiego  Dnia Tańca z Klanzą pt. Taneczne doznania łączące pokolenia....

Otwieramy klasę 5!

15 maj 2019

Ze względu na zainteresowanie rodziców podjęliśmy decyzję o utworzeniu nowej 5. klasy. Obowiązują standardowe zasady rekrutacji: http://www.sto2.pl/rekrutacja Zapraszamy do składania podań w sekretariacie. Godziny pracy sekretariatu okresie szkolnym: poniedziałek -...

Rozmowa z koordynatorkami Erasmus+

15 maj 2019

Już wkrótce kolejna ważna część projektu Erasmus+. 18 maja przywitamy gości z aż 4 krajów! Nasi uczniowie przyjmą ich w swoich domach - a niektórych z nich możecie zobaczyć w...

Matematyka u Enigmatów

13 maj 2019

Mamy już za sobą kolejne egzaminy. Chociaż był to stresujący czas dla uczniów, wielu z nich podeszło do tematu jednak spokojnie. Czuli się przygotowani – także z matematyki, która bardzo...

Zaproszenie na Igrzyska Matematyczne

30 kwiecień 2019

ZAPRASZAMY NA  II OGÓLNOPOLSKIE  DRUŻYNOWE IGRZYSKA  MATEMATYCZNE NIEPUBLICZNYCH SZKÓŁ PODSTAWOWYCH                  A oto podstawowe informacje dotyczące tegorocznych Igrzysk: Igrzyska przeznaczone są dla klas VI, VII i VIII szkoły podstawowej....

Wychowawca – kim jest w naszej szkole?

29 kwiecień 2019

Według przyjętego modelu wychowawca to ktoś, kto powinien dobrze znać swoją klasę, dbać o dobrą atmosferę między uczniami i pomagać im się rozwijać we współpracy z nauczycielami przedmiotowymi. Uważamy, że...

"DIS-MOI DIX MOTS"

26 kwiecień 2019

Klasy 3 i klasa 5 (grupa francuska) wzięły udział w konkursie organizowanym pod patronatem Instytutu Francuskiego : "DIS-MOI DIX MOTS" (powiedz mi 10 słów). Konkurs polegał na zobrazowaniu w formie...